fredag 31 oktober 2008

Morron över Nord Tyskland 081021


7:39 Gatlyktans sista sken

7:40 Min älskling lyser

8:14 Solen stiger över horisonten

8:19 Vi susar fram genom det Tyska landskapet

8:20 såg solen ut så här

8:31 passerade vi denna vackra vy

8:32 blev solen så här fångad i min kamera

8:32 några sekunder senare än den förra bilden, lyste solen så här vackert

8:35 steg dimmorna mot skyn

8:37 visade solen sej så här

8:37 kikade den fram mellan bladen på trädet

8:58 visade denna staden sin siluett

Morning has broken!

En roadshow, med bilder tagna i full fräs, morronen den 21 oktober 2008

Må solen lysa över er, om inte ute, så inne i ert sinne

Solvarma kramar från Irene

http://intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

17 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Så fint du målar med kameran,
ha en riktigt bra helg.

Resa med Herbert sa...

Tack Hannele!

En skön helg önskar jag dej oxå

Ingrid E sa...

Välkommen hem! Underbart vackra bilder av en solig höstmorgon. Förhoppningsvis får vi sådana dagar här också.
Trevlig helg!

Resa med Herbert sa...

Hej Ingrid!

Tack så mycket.

En trevlig helg önskar jag oxå dej

Anonym sa...

Jag fick följa dej på en härlig morgontur här!
Vad glad och inspirerad jag blev över att du tycker om vad du ser och läser på min blogg.
Har nyss varit ute på en gnistrande promenad i solskenet!
Ha en skön helg....

Anonym sa...

Mycket sol här också och på marken och på grenarna silver och kristaller. Livet är underbart!
kramisar!

Guldkorn i min vardag! sa...

Välkommen hem!
Vilka solsköna bilder du visar även på Hebbe!
Kram Ulla-Bella

Resa med Herbert sa...

Hej Lissen!

Tack för sällskapet.

Här har det oxå varit en solig och fin dag, med en skön promenad.

Hej Sus!

Ja visst är det härligt att leva.

Kramar

Hej Ulla-Bella!

Tackar så mycket!

Kramar till dej

annette sa...

Så underbart Irené, Dina bilder ser nästan ut som målade tavlor, har suttit länge och njutit, egentligen helt otroliga bilder fångade i en kamera!

Tack för att jag fick följa med på Er resa!

Ha nu en skön lördagskväll!

Kramelikram//annette

Resa med Herbert sa...

Hej Annette!

Tack så mycket, vad roligt att du gillar mina bilder, som jag har fotat i 120 km/h, dock inte de 2 översta.

Kramar on mas

Anonym sa...

Klockan 8.31 måste ha varit en magisk stund! Älskar den bilden!! Kram!!

annette sa...

När Du inte är här och bloggar så saknar jag Dej, vill därför hälsa DEj välkommen hem med en Award som finns på min sida!

Kramen //annette

Anonym sa...

Tittar in och önskar en trevlig alla helgons helg!

Kramisar!

Ps.
kunde inte se flera av bilderna... skumt!

Gårdsromantik sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder!

Kram Maud

Rosebud Collection sa...

Beautiful pictures and always enjoy the morning sun..This is Germany, I am sure..will be home next week and catch up with everyone..Happy Sunday from Hawaii..

Monika sa...

Tjosan i denna sena timma!

Nu må du tro att tanten är uppe sent! ;o) Men skam vore det väl annars. Jag som sovit mer eller mindre hela förmiddagen :o)

Tack för dina gulliga kommentarer. Uppskattar så klart alla! :o)

Vilket roligt inlägg. Snacka om att fånga motiven i flykten ;o) Tur att din goa Hebbe stod stilla i alla fall :o) Jättefina bilder du tagit!

Jo du! Här är det total frostvarning just nu. Eller snarare djupfrysning, för nu är det -18!!! Fy attan så kallt alltså!

Vedpannan går för högvarv. Så inne behöver vi tack o lov inte frysa :o) Björkveden värmer oss gott.

Hoppas er kväll varit trevlig! Som nästan alltid har vi tjänstgjort som "taxi" åt ett gäng härliga ungdomar. Inkl. vår egen dotter då så klart :o) Men vi gör det så gärna. Då vet man att dom kommer fram gott och väl dit dom ska :o)

Hämtningen får goa gubben sköta om. För då tror jag att jag redan sover sött :o) Han är mer nattmänniska än jag.

Imorgon väntar kalas hos dottern och förmodligen bus med barnbarn :o) Inte mer än några dagar sedan jag träffade dem sist. Men vad hjälper det. Längtar efter gullklimparna, det gör jag lika fullt :o)

Nu är klockan snart tolv och jag sitter här och surrar på som en galning! Bäst att jag pyser i säng nu så jag inte sover bort HELA morgondagen ;o)

Må så gott min kära vän :o)

Kramar

Monika

Resa med Herbert sa...

Hej Veiken!

Tack så mycket.

kram kram

Hej Annette!

Härligt att "höra" att jag är saknad. Många många tack för Awarden, den gläder mej otroligt mycke.

Kram, Kram

Hej Frumpan!

En fortsatt skön söndagskväll önskr jag dej.

Det var ju tråkigt :( att du inte kunde se alla bilderna.

Kram, Kram

Hej Maud!

Tackar!

Kram, Kram

Hi Carolyn!

Thanks for dropping by.

Of course it´s Germany.

I hope you have an nice stay at Hawaii. And you are welcome back.

Hugs for you!

Hej Min kära Monika!

Jo du vi hade det jättetrevligt i går kväll. Och i dag har vi varit ute på böljan den blå.

En skön söndagskväll och en god början på den nya veckan önskar jag dej.

Kramar on mas till dej min vän