tisdag 14 oktober 2008

Donsö Gruva och en Award


I slutet av augusti blev vi visade runt på Donsö av storsonen, och fick då reda på att det fanns en nerlagd gruva där. Så här stod det att läsa vid gruvan

Så här mångskiftande stenar finns det där

och så här vackert glittriga stenar

Glimmerstenar lyser så vackert vid Gruvan

När jag var vid gruvan fotade jag denna underbart vackra vy över Donsö och Västerhavet.


I lördags när jag öppnade bloggen fann jag ett litet meddelande som lydde så här

God Morgon Irene!
Hoppas allt är bra så här på lördagen, vill tala om att Du har en sak inne hos mej!

Kramen //annette

och jag ilade snabbt in till Annette, och vad till min glädje fann jag där? jo

denna gulliga Award, den värmer ända in i hjärteroten. Tack så hjärtemycket Annette


Du Annette jag läste någonstans inne hos dej att du gillade stenar, hoppas att det stämmer, om du vill så är det bara att plocka åt dej stenarna, som jag visar ovanstående.

Jag skickar Awarden vidare till alla mina blogg-hjärtevänner, jag har ju så svårt att plocka ut några av er.

Lev väl, krama om varandra, le mot den du möter.

Solvarma kramar från Irene

http://intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

annette sa...

God Morgon Irené!
Härligt vackra stenar Du bjuder oss att njuta av, Du har fått med så vacker lyster som blänker emot oss.
Kul att Du uppskattat Awarden, Du är värd den!!

Kram och ha en bra Onsdag!

//annette

Ingrid E sa...

Det där med Donsö o gruva hade jag ingen aning om. Vackra bilder av vackra stenar.
Åker snart väster ut. Hoppas på fint väder, kan du fixa det?

Resa med Herbert sa...

Hej Annette!

Go morron och tack så mycket för award och vackra ord.

En fortsatt fin onsdag önskar jag dej.

Kram

Hej Ingrid E!

Det hade jag inte heller, det glittrade väldigt fint där.

Vilken dag kommer du? om jag skall fixa vädret, måste jag ha exakt dag :)
I går hade vi ett underbart soligt väder och +14 grader. I dag är det jämngrått och vått med +9, så det varierar väldigt. Men du vet, sol i hjärtat och sol i sinn, räcker jätte långt.

Chubby Chieque sa...

Grattar!

Alltid kul att se dig hos mig.

Kram!

Rosebud Collection sa...

Now this stone..This is I think what we call, rock hounding..Finding gems in the rocks. It looks beautiful. Sometimes in Maine, they pan for gold
on the Swift River..I never did, but would be fun to try..
Irene, I understand you perfectly..You speak/write wonderful English..
Hugs Rosebud/Carolyn