tisdag 2 september 2008

Wordless Wednesday, Utan ord, Botaniska Trädgården i Göteborg


28 kommentarer:

Thérèse sa...

Åh jag har bott i Göteborg i över 10 år och jag älskar verkligen botaniska trädgården. Det där vattenfallet på första bilden och den japanska trädgården där man kan kliva på stenar i vattnet är helt klart favoriter liksom växthuset.

Della sa...

Botaniska har jag hört mycket fint om, och jag förstår varför.

Pumita sa...

Du har jättefina bilder! Idén med Utan ord är dock att man ska lägga ut EN bild (möjligen två om det finns en speciell anledning till det). Länken till den andra fotoutmaningen tog jag bort. Ha en trevlig dag!

Husbilen Credo sa...

Det var ett tag sedan jag var där dags för ett nytt besök. Härliga foton av ett vackert naturskönt område. Ha de gott!

Resa med Herbert sa...

Hej Thérèse!

Ja, Botaniska är en fin oas i Göteborg.

Hej Della!

Ja, Den är väl värt ett besök.

Hej Pumita!

Tack.

Till nästa gång kommer jag ihåg detta och använder endast en bild. Det är bra, jag tryckte för fort och såg först efteråt att det låg fel länk, och visste inte hur jag skulle ta bort den.

Du får oxå ha en fortsatt skön dag.

Hej LottaM!

Tack så mycket.

Då är det dax för dej att göra ett nytt besök.

Du får själv ha det så gott.

Ingrid E sa...

Kul att även du hittat till Botaniska och du kom längre än vad jag gjorde i år. Vilka fotomodeller de är blommorna. Underbara bilder sm jag skall titta ofta på i höstmörkret. Tack för dina fina bilder.

Resa med Herbert sa...

Hej Ingrid!

Tack så mycket, kul att du gillar mina bilder:))

Botaniska är ett ställe som jag besöker ofta, jag tycker att det är en så skön oas i Göteborg.

Ingrid sa...

Så vacker det är i Botaniska trädgården i Göteborg. Vattenfallet var väldigt fint!

Anonym sa...

Tjusigt värre, visst har vi vackra gatlyktor i Göteborg :)

Anonym sa...

Jag har inte så många mil till Gbg, trots det har jag aldrig varit i Botaniska trädgården där. Får bli ändring på det inom de närmaste åren.

Monika sa...

Toodilooo lavli jo! ;o)

Snygg svengelska va?! ;o)

Inte behövs ord när bilderna är så vackra som dessa! Sagolikt!

Men här kommer en massa ord i alla fall ;o)Brukar ju liksom bli det när jag är i farten! :o)

Tror bestämt det finns likheter. Det lilla barnbarnet har många drag av sin mormor ser jag :o)

Och Marsstrand, härligt att återse! Jag har ju bara varit där en gång men den gången glömmer jag aldrig! Fantastiskt vackert och fästningen var ju en upplevelse i sig. Har för mej att jag berättat om vikingafesten jag fick vara med om där.

Botaniska trädgården har jag aldrig hunnit med tyvärr. Har ju alltid varit där med jobbet utom när jag var med i TV 4 programmet Alla mot en. Det var mellan jul och nyår och mer än fullt upp den gången också.

Just nu är jag så trött på att måla så jag nästan har mardrömmar på nätterna. Men jag ska nog ro det här i land också ;o) Osedvanligt tjurig tjurskalle som man är! ;o)

Tar paus imorgon för att låta kroppen vila lite. Hoppas du också hinner med liiiite vila ibland.

I morgon blir det spännande att se om det kommer några snöflingor som dom pratat om. Fast inte gör det nåt om dom INTE kommer! ;o)

Nu ska den här tjurskalliga pratkvarnen gå hem till sig!

Kramisar till dej från mej :o)

Monika

Rajson sa...

Botaniska är en av Gbg:s härligaste oaser!Där kan jag gå hur länge som helst.
Joggade en hel del i bergen runt om botaniska när jag läste för en massa år sedan.Men då hade man så mkt annat att tänka på en naturen!
Vackra foton serverar du också,tack!

Ninni sa...

Vilka vackra bilder! Till Göteborgs botaniska har jag aldrig varit men det måste snart bli ett besök där. Så mycket fint som visas därifrån

Resa med Herbert sa...

Hej Ingrid!

Ja det är mycket fint i Botaniska.

Hej Hannele!

Tack. Visst är dom vackra.

Hej Mia!

Jo du då är det dax NU.

Hej Monika!

Tackar allra ödmjukast.

Jo du berättade om ditt Marstrandsbesök en gång.

Du tjurskallig pratkvarn, nä det håller jag inte med om, du är en pratglad och go människa och jag gillar dina hälsningar.

Du får ha en skön dag i morron.

Kramar on mas från mej till dej.

Hej Rajson!

Tack så mycket.

Jag älskar denna oas.

Hej Ninni!

Ja det är väl värt ett besök.

Anonym sa...

Så vackra blommor! Men jag gillar nog vattenfallet bäst. Borde åka till Göteborg, det är mycket länge sen jag varit förutom till Liseberg.

Erik Wirdheim sa...

Vattenfallet, eller vad man skall kalla det var min favorit. Vilken härligt "svensk" känsla jag får av din blogg.

//Erik i Katalonien

Elzie sa...

Åh vilka bilder. Du är helt fantastisk med din kamera.
Har en liten överraskning till dig inne hos mig!
Kram Elzie

Elzie sa...

Tusen tack för hjälpen. Nu var det väl sjutton också om inte jag också skulle kunna lära mig detta *s*. Ha det så gott.
Kram Elzie

Anonym sa...

Härliga bilder från ett härligt ställe! Önskar man kunde åka dit lite oftare! /Anette

Monika sa...

Här kommer surrhumlan flygande! Bzzzzzzzzzzzzz! ;o)

Tänkte bara kika in och avlägga väderleksrapport! Tjiiihooo! Inte en snöflinga i sikte! ;o)

Inte en färgpensel heller på min "lediga" dag!

Hihihi! Vet inte vilket av dessa två jag jublar mest över ;o)

Bbzzz...bzzz...BZZZzzzzzzzzzzzz! Nu bär det av igen!

Kram till dej! :o)

Monika

Lotta 8`) sa...

Visst är "vår" stad fin? Och Botaniska är ju en klar favorit att promenera omkring i och att fota alla vackert som finns, härliga bilder 8`)

annette sa...

Hej !

Vill idag bara tala om arr Du har en lite sak hos mej!

Kramen //annette

Resa med Herbert sa...

Hej Mariann!

Tackar!

Du är hjärtligt välkommen till Göteborg.

Hej Erik!

Tack så mycket!

Kul att du gillar min blogg och att den ger dej en "svensk" känsla. Jag ser Sverige med nya ögon, efter det att jag har flyttat tillbaka från Tossa de Mar i ditt Katalonien

Hej Elzie!

Tack så mycket för både fin kommentar och Award.

Hoppas att det gick att följa instruktionen.

Kramar on Mas

Hej Anette!

Tackar!

Ja du borde verkligen kolla in Västkusten, det är en riktig pärla.

Hej surrhumlan!

Det låter som du har haft en bra dag utan färg och snö.

Kramar till dej min kära vän Monika

Hej Lotta!

Ja visst är vårt kära Göteborg en fin stad.

Hej Annette

Tack så mycket för Awarden, den gläder mej jättemycket.

Kramisar från mej till dej

Anonym sa...

Oj, det var många vackra bilder!

Di sa...

Beautiful pictures!!!

Resa med Herbert sa...

Hej Trebarnsmamman!

Tack så mycket!

Hi Di!

Thanks!

Unknown sa...

I love the butterflies and bugs!

Anonym sa...

Finfina foton. Närbilderna på fjärilen var speciellt vackra. Ha en bra helg. :)