fredag 19 september 2008

Fredagsfärg Guld




Den första augusti bekräftade vi vår kärlek genom att viga oss. Det är våra vigselringar som du ser på bilden

Denna guldiga soluppgång, är tagen i Tossa de Mar i Spanien, den 14 mars i år, vid 7-tiden på morronen

Denna guldiga man, som bär vår jord på sin nacke, kan du se på Ramblan i Barcelona

Denna installation såg jag i den lilla, gamla staden Girona i Spanien

När karnevalen i Tossa de Mar är slut, tänder dom eld på en symbolisk fisk, här ser du den brinna, ser du anden som stiger upp ur den guldfärgade elden.

Sist men inte minst vill jag ge er, mina kära bloggvänner, min egen utmärkelse som jag har fotat i en park i Girona i Spanien, skyddsängeln, GULDÄNGELN
Tag den till dej och sprid den med kärlek.

"Tala gärna om att det är Solvarma Irene som har skapat den"

Se mer Guldiga bilder inne på FREDAGSFÄRG

http://intressant.se/intressant

Detta var några bilder från det eldiga Spanien.

Nedan kan du se undersköna bilder, från den Bayerska lilla byn Thannberg i Tyskland, scrolla dej ner bara

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

29 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina bilder. Jag tycker mycket om dom. Tar gärna ängeln och sprider den vidare. Länkar till dig!!

Rosebud Collection sa...

Again wonderful pictures.. I know the Golden Angel is from Spain..so I think the pictures are from Spain..I have fun trying to read your blog..Of course I know nothing about your language, but I pick a word or two out and look at the picture..It is fun..Great blog..

Anonym sa...

Härliga gyllene bilder.
Fredag=tävlingstajm på charlotte.nu! Välj färg - vill du vinna det blå eller gröna paketet? Trevlig helg!

Anonym sa...

Oj, vad många guldglänande och guldkantade foton - vart och ett alldeles utmärkt till detta färgtema! :-)

Ha en fin fredagkväll! :-)

Resa med Herbert sa...

Hej Veiken!

Tack så mycket.

Sprid den med glädje.

Hi Rosebud!

Thanks.

I love your nice words, and keep trying.

Hej Charlotte!

Tackar.

Jag ilar.

En skön helg önskar jag dej oxå.

Hej Annakk!

Tack så väldigt mycke :D

Jag önskar oxå dej en skön kväll!

Carina sa...

oj vad mycket guld, man får gratulera tillgiftemålet...ja visst är hon en gullunge hon fyller snart 5 år oj vad tiden går...roligt att du tittade in på min blogg,
trevlig helg
carina

Anonym sa...

Väldigt fina bilder. Fick en svår längtan till Spanien nu. Tycker så mycket om det landet.

Rajson sa...

Härlig blandning av livets guld.
Förstår att dina ringar hamnar på första plats!
Hoppas den guldiga solen lyser på oss till helgen!
Ha det så gott!

Hannele på Hisingen sa...

Trevliga bilder på guld,
ha en trevlig helg.

Resa med Herbert sa...

Hej Carina, Syster Lilli, Rajson och Hannele!

Tackar allra ödmjukast.

Jag önskar er alla en skön helg

Anonym sa...

Åh det är du igen med kärleken...så härligt..guld är verkligen guld...ha det gott..

Bildtagen/Ivana sa...

Solnedgången är en klar favorit hos mig.

Ninni sa...

Här var det massor av guld! Grattis!! Av alla guldiga bilder är soluppgången min favorit:-)
Ha en skön helg!
Kram Ninni

annette sa...

Vilka helt fantastiska bilder på färgen Guld, ringarna blev min favorit också för Din berättelse om dem;)
Jättefina bilder och berättelser också om Bayern som jag har ett stort hjärta till, har bott och arbetat på sjukhuset i Innsbruck ett år på slutet av sjutiiotalet, fanns en kärlek där som hette Martin;)
Tack för hälsning och ha en alldeles förträfflig helg!
Kramen //annette

Monika sa...

Toodilooo! ;o)

Neej Du! :o) Ingen såsning i något soffhörn här inte! ;o)

Har just kommit hem från min svärmor. En liten go gumma på 87, inte mer än en tvärhand hög är hon. Hejdlöst rolig är hon dessutom. Som en gång när prästen tog henne med till kyrkan och så visade det sig att det var nattvard. Min lilla svärmor hade ingen som helst lust med någon nattvard och sa nej tack med förklaringen att hon ätit pitepalt så att hon tyvärr var för mätt!

Jag skrattade hysteriskt när hon berättade detta för mej. Nog ska det vara hon till en sån kommentar :o)

Sanningen är nog den att hon egentligen inte ens hade velat bli medtagen till kyrkan men hon följde med av ren hövlighet :o)

Ikväll har vi spelat Yatsy (hon fuskar som attan också ;o) och ätit äppelpaj som hon bakat.

Jag tror bestämt att jag tagit ut mej totalt med all målning för jag är såååå trött så jag knappt orkar stå på bena. Hoppas jag får fart på mej snabbt igen så jag får klart här någon gång! Har ju som sagt fler projekt på gång också! :o)

Som vanligt så är ju dina bilder helt enkelt vidunderliga! Dom är ju helt betagande, särskilt den guldiga himlen i Tossa... WOW!

Guldängeln har jag ju redan fått äran att få av dej och den är jag helt enkelt omåttligt stolt över :o) Så man tackar allra ödmjukast igen :o)

Imorgon ska jag vara barnvakt till mitt yngsta barnbarn i några timmar. Han är snart två år och en busig och pratsam liten kille. Hoppas jag är piggare imorgon än idag bara.

NU, tror jag att det blir lite såsning i soffhörnan innan sängdags :o)

Hoppas helgen blir trevlig på alla sätt och vis för dej och din goa gubbe :o)

Kramisar från migas till digas :o)

Monika

Kerstin sa...

Oj vad många härliga bilder. Min favorit blir nog solnedgången. :)

Resa med Herbert sa...

Hej Anna!

Ja visst är det jag.

Ha det själv så gott

Hej Ivana!

Det är en soluppgång, men lika vacker ändå.

Hej Ninni!

Tack så mycket.

En skön helg önskar jag dej oxå.

Kramar till dej

Hej Annette!

Kul att du är hemma igen.

Tack så mycket. Ja Bayern är mycket vackert, roligt att du såg det, det inslaget har kommit lite i skym undan av guldet.

En likaså fantastisk helg önskar jag dej.

Kramar on mas till dej

Hej min kära Monika!

Tack så mycket.

Vilken härlig Svärmor du har, en verkligen kul historia du berättar om henne.

Hoppas att du vaknar utvilad i morron, för hur det än är, så är de där små gullegrynen lite jobbiga.

Natti kramar till dej min vän

Hej Kerstin!

Tack så mycket, fast det är en soluppgång.

Anonym sa...

oj, vad många fina och guldiga bilder du har. Tack för kommentar hos mig. Trevlig helg!

Della sa...

Det var mycket guld du bjöd på. Tack för det!
Trevlig helg!

Anonym sa...

En massa vackra guldiga bilder men... Ängeln vinner priset för mig. Så vacker den är. :)

Rosebud Collection sa...

I wanted to congratulate you..so happy for you..Beautiful picture of the rings..

Wickans värld sa...

Grattis lite i efterskott! Synd vi hade så bråttom från Girona i våras, den staden verkar ha mycket att visa!

Husbilen Credo sa...

Härliga guldiga foton - snyggt och tack för kommentaren hos mig.
Ha de gott!

Chubby Chieque sa...

Som vår vän Rosebud! AMAZING PHOTOS!

Jag älskar alla tagna bilder. Jag blir rörd!

Kram,
//CHIE

Ingrid E sa...

Guld är så vackert. Många fina bilder som jag gillar skarpt!

Resa med Herbert sa...

Åsa, Della, Lillmonster, tack så mycket, för era goa kommentarer.

Hi Rosebud!

Many Thanks!

Wickan, tackar. Ja Girona är väl värt ett besök.

Hej LottaM!

Tackar. Du får oxå ha det så gott.

Hola me amiga Chie!

Tackar allra ödmjukast.

Kramar från mej till dej.

Hej Ingrid!

Tack så mycket.

annette sa...

Festen var mycket trevlig, måste den ha varit, kom inte hem förrän vid 04.15 imorse;)
Än hänger "kärringen" med ;)

Kramen //annette

Jah Hollis sa...

Det var mycket guld på en gång. Mannen på Ramblan kan jag inte minnas, men det var å andra sidan länge sedan jag var där.

Anonym sa...

Den guldiga mannen har jag oxå i mitt "fotoarkiv" Tungt att bära ett helt klot på sina axlar...
Trevlig ny vecka!
kramen!