måndag 22 september 2008

Fiskebäck i Göteborg 2008-09-21


I går var det en alldeles underbar utedag här i Göteborg. Vi tog en cykeltur ner till Fiskebäck, där jag tog dessa foto, så att du kan se hur fint vi har det i våra omgivningar.


och blommorna blommade
även min älsklingsblomma violen, vajade så vackert i vinden

Här kommer några bilder från fiskehamnen

Vägen ut i havet


Här ligger två fisketrålare och väntar på att gå ut till sjös


I dag den 22 september klockan 07:00 var det dax för att lägga i hummertinorna

Här ligger några hummertinor på kajen färdiga att lastas på båtarna, för att forslas ut där dom läggs i vattnet

En båt lastad med nya hummertinor

Här ligger en annan båt som håller på att rustas för hummerfisket

Så här fin dag hade vi i går, i dag, höstdagsjämningen, har det varit ca +14 grader och lite småmulet, men inget regn.

Må gott och lev väl


Solvarma kramar från Irene

http://intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,
Läs även andra bloggares åsikter om , ,


21 kommentarer:

Rosebud Collection sa...

Irene, the pictures are beautiful..What a lovely looking country..
You look so cute on the bike..

Resa med Herbert sa...

Hi!

Thanks for your lovely words.

annette sa...

Så underbara bilder Du bjuder på, och så underbart det måste vara att ha cykelavstånd till detta smultronställe, Du hade ochså lyckats med att fånga fina speglingar på en del bilder, detta med hummerfiske låter så kul, skulle vara kul att få uppleva, sedan är det ju "jäkla" gott också;)
Härlig bild på slutet också:)))

Kram och ha en bra tisdag, själv skall jag börja dagen med att gå till min frisör.

//annette

Anonym sa...

Nynnar av någon märklig anledning på "blå blå himlar och vatten "
(Tomas Ledin)
Fina färger!
kram!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Jag tycker nästan det luktar salt hav och sommar och sol och allt annat som hör västkusten till.
Kramis

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallå bruden!
Vet inte vart jag ska kommentera(vilken av bloggarna) men du läser väl alla.
Skriv du ett andra kapitel på blogromanen, jag hinner inte hur än mycke jag skulle ha velat. kanske ett annat kapitel framöver.
Vi åker med tåget ikväll och blir upplockade i Herrljunga station imorgon. SEn åker vi 13 mil till ett ställe där min mans bror bor. Han har nyligen flyttat dit och jag vet ännu inte vad stället heter.
Det ligger ivart fall 6 mil från Ullared, det är allt jag vet.
Å jag längtar att få se något annat och komma bort från denna håla några dagar. Så säger man nu men jag känner mig själv bra och vet att Ulla-Bella längtar hem till egen säng efter några dagar.
Förlåt om jag dragit ut på novellkapitlet ska bli kul att läsa när jag kommer hem.
Kramis Ulla-Bella

Erik Wirdheim sa...

Irene,

Fortsätt med temat bilder från Västkusten - de är helt undebara!

Resa med Herbert sa...

Hej Annette!

Tackar så mycket. Jag hoppas, att jag kommer på en hummer fest så småning om, storsonen skall ut och fånga hummer.

Du får själv ha en skön tisdagskväll, hoppas att du är nöjd med ditt frisörsbesök.

Kramar till dej

Hej Sus!

Tackar så mycket. Fortsätt att nynna, det låter bra. Kram

Hej Lilalili!

Vad kul att du kan känna doften.

Kramis

Hej Ulla-Bella!

Trevlig semestertripp önskar jag dej. Kul att du funderar på att vara med och skriva.

Kramar on mas

Hej Erik!

Tack så mycket, vad glad jag blir att du tycker så. Jag har många bilder på lager så det kommer jag att göra.

Anonym sa...

Som vanligt, underbara bilder. Vilken kamera Har du? Det + en duktig fotograf!!
Jag har inget jobb till dig, men om du går in på den här sidan och kollar, kan vara värt ett försök.
http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTIwMzQ6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYGRmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-gW5EeUA9M7M1w!!/dl2/d1/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnB3LzZfMjVLUUIySjMwMDlCRDAyVEQ0MU44NTIwVDQ!/
Oj det var mycket. Starta på www.goteborg.se Kram

Monika sa...

Tackar för hälsningen! ;o)

Hade ingen aning om att "jag" har namnsdag :o)

Vilket underbart ställe ni cyklat till. Enormt vackert. Det är något speciellt med vatten. Helt underbart. Dina bilder är så fina!

Jag har ju varit i farten lite med kameran idag jag också. Men hann inte med så mycket som jag skulle velat. Är vädret så här fint imorgon också planerar jag en heldag utomhus. Med kameran i högsta hugg och ryggsäcken packad med något varmt att dricka :o)

Med på färden får också mina gångstavar följa. Dom har snart växt fast vid mina armar ;o) Det är alltid bra med ett stöd i livet. Hihi, jag har två!

Tapetbården sitter som självaste berget! Måste köpa tapetklister och testa rådet jag hittade. Så jag ger blanka attan i den till detta är införskaffat.

Du skulle ha hört ramsorna som fanns outalade i min skalle igår! Inte nådiga. Inget för möblerade rum kan jag säga! ;o) Äh, nog om den där 6&%¤#Z#"! bården nu!

Ser just vädret....oj, oj, oj! Höststorm, snö o regn väntar oss till helgen! Finns dock en chans att min utedag imorgon går i lås :o) Härligt!

Nu ska jag snegla med ett halvt öga på Idol och med det andra ögat i en iredningstidning. Den sista halvan av "Idolögat" vet jag inte riktigt vad jag göra med än! ;o) Jag får väl se!

Skriver jag mycket?! Svar: JA! ;o)

Nu knatar jag iväg! Innan du slänger ut mej! Hihihihihi!

Kram på dej goa vännen :o)

Spetskragarnas drottning

Chubby Chieque sa...

Ojdå! Verkligen fin omgivning. Det känns att detär utomlands, eller hur?

Hoppas att du har det bra denna kväll.

Anonym sa...

Hej Irene!

Vilka vackra bilder du visar. Det är bara så jobbigt för jag blir så full av hemlängtan.
Underbart vackert!

ha det gott!

Kram Bodil.

Anonym sa...

Hallå. Jag bodde i Frölunda förut, precis bakom Tibergs möbelhus, så det blev att man tog en sväng med hundarna ganska ofta till havet. Ha det riktigt bra!

Elzie sa...

Underbara västkustbilder. Sån skillnad det är på öst och väst ändå, ja, här i landet alltså *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Resa med Herbert sa...

Hej Veiken!

Tackar. Dessa bilderna har jag tagit med den lilla kameran en liten enkel "Sony cyber-shot, 3,2 mega pixels" den tar jättebra bilder. Men jag får ju välja motivet och vinkeln själv, sen går jag ju oxå in i Photoshop och grejar lite med bilderna. Jag har oxå en Nikon D50 med 5,1 mega pixels som jag anväder mycket. På den kan jag ju fixa till inställningarna själv, men den är dock något stor att alltid bära med sej, den "lilla" har jag alltid med mej i fickan.

Och tack för tipset, jag var inne och kollade i går men jag fann inget arbete som passade då, jag kommer att gå in och kolla emellan åt.

Kram

Hej du spetskragarnas Drottning!

Jag älskar dina kommentarer, det kan aldrig bli för mycket.

Kramar on mas

Hej Chie!

Ja du så här fint har vi det i Göteborg.

Kramar till dej

Hej Bodil!

Du är säkert i Sverige snart igen.

Du får oxå ha det så gott du bara kan.

Kramar till dej

Hej Mickan!

Ja visst är det fina omgivningar vi har.

Jag önskar dej en skön dag

Hej Elzie!

Tackar.

Jo du det är allt en skillnad, jag föredrar Bästkusten.

En skön dag önskar jag dej

Kramar on Mas

Monika sa...

Todilooo!

Kikar bara in lite snabbt för att tala om att det inte bidde nån sol här idag. Trist! Jag som hade tänkt mej en stor grann värmande lysande SOL idag! Hade ju liksom sett den framför mej :o)

Nåja, inget att deppa över! Går ut en sväng i alla fall. Fast en lite mindre än jag tänkt mej.

Ha det kul idag :o)

Kramisar från norrbottens burrhårigaste 50 åring (behöver klippas!) ;o)

Monika

Ingrid E sa...

Underbara bilder! Får mig att längta efter Västkusten. Hummerkalas är verkligen något att se fram emot.
Hoppas att du får många fina höstdagar. Nu skall jag ut i solen på långpromenad.

Anonym sa...

Ser härligt ut, inte minst eftersom jag är på väg till Göteborg! :-)
Nu sticker jag till Bokmässan - under tiden kan du tävla om en värmande vän i sängen hos mig. Ha det så gott så ses vi på måndag!

Husbilen Credo sa...

Underbara foton som visar VÅRT VACKRA GÖTEBORG även idag onsdag har varit en underbar sensommardag. Maken har varit ute och vitjat hummertinorna hoppas på något av havets svarta guld.
Ha en fortsatt fin dag! Kram till dig. Sista fotot är härligt.

Resa med Herbert sa...

Hej du burrhåriga dam!

Kul att du tittar in och berättar om läget. Hoppas att du fick en skön promenad.

Kramar on mas

Hej Ingrid!

Tack så mycket.

Ja vi har det fint här nere på framsidan och nu sen jag har flyttat tillbaka, uppskattar jag det ännu mer.

Jag önskar oxå dej sköna höstdagar framöver.

Hej Charlotte!

Välkommen till det fina vädret.

Hej LottaM!

Tack så mycket.

Ja visst har vi det vackert i våra trakter.

Hoppas att det blev lite hummer i tinan.

En skön afton önskar jag dej

Kram till dej från mej

Hannele på Hisingen sa...

Vilka fina bilder, vi var i Ganlet på söndag, alldeles i närheten.