onsdag 10 september 2008

Promenad genom Slottskogen och Haga


Hej mina vänner!

I dag har det varit grått och regnigt hela dagen, men inne hos mej skiner alltid solen. Nu vill jag dela med mej lite av mitt ihop samlade solsken i form av en solskenspromenad som jag som vi gjorde i juli månad.

På radion i dag hörde jag Lasse Dahlqvists låt "Du är välkommen till Göteborg", och du skall känna dej hjärtligt välkommen.

I Slottskogen kan du se dessa flamingos som njuter av tillvaron i sin lilla damm

Här är det några som njuter av det gröna, sköna gräset i Slottskogen

En varm dag, är det skönt att ställa sej i vindriktningen från denna fontän

Här är en kråka på väg bort, efter en liten dusch från fontänen

I Slottskogen har dom några olika landskapshus, här ser du Smålandsstugan

En del orkar nätt och jämt över gräskanten förrän det är dax för picknic

Vi lämnade Slottskogen och strosade Linnégatan ner

Och svängde in i Haga, denna gammla stadsdel med sina trähus, är mycket trevlig att gå i.

Gatumusikanter är alltid ett trevligt inslag

Små mysiga affärer och kaffeer finns det många i Haga

Vid ett hörn på Haga Nygata sitter en Nallebjörn och blåser såpebubblor

När jag fick syn på denna skylten tänkte jag på Monika med bloggen Tant Theas lilla torp
och måste bara ta en bild, den påminde mej om hennes förra blogg

Ja detta var vår lilla solskenspromenad i Göteborg

Ett gott skratt bjuder Mickan på i sitt inlägg om Syftningsfel, läs och njut

Vill du tanka solvärme är du alltid välkommen hit till mej :D

Solvarma Kramar från Irene

Kolla oxå in Bloggromanen, Vi möttes på ICQ, var med och skriv fortsättningen eller skriv bara en liten kommentar vad du tycker

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant



22 kommentarer:

Elzie sa...

Vad härligt det är med såna grönområden i en stor stad. Det ger sån karaktär åt ställena.

Hade varit kul att traska omkring i Haga med dig. Synd att det inte blev något möte denna gången. Kanske vi kan göra det en annan gång istället. Och att du bor så nära Frölunda torg!!!

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Resa med Herbert sa...

Hej Elzie!

Ja Göteborg har många fina grönområden och mycket vatten, det är en härlig stad att bo och leva i.

Det skulle ha varit trevligt att gå i Haga med dej och äta jättekanelbullar, dom är 20 cm i diameter, på ett kaffee där.

Jag önskar oxå dej en skön kväll.

Kramar Irene

Chubby Chieque sa...

En härlig dags promenad!

Jo, save by the bell. Jag tror min lilla dotter tar över din Blogroman. Hon älskar att skriva och vill skriva.

Kolla hennes blogg i min favoblog länkar. "Lizah". Lämna ett meddelande och berätta. Hon kommer att bli glad över detta.

kjam!

Rosebud Collection sa...

Irene, Beautiful, beautiful pictures..
Always enjoy your blog and I don't understand the language..You do great with English..I look at the pictures on your blog and try to see if any words fit..I have a great time and sometimes I can pick out things..it is fun..

Rajson sa...

Tack för den värmande trippen.
Senast jag besökte slottskogen var när stora dotern sprang Göteborgsvarvet.Då var det knôkat!
Spännande med romanen.tyvärr är jag usel författare så jag väntar ett tag!
Ha det gôtt!

Resa med Herbert sa...

Hej Chie!

Tack för sälskapet.

Jag har varit inne hos din dotter och skrivit en kommentar till henne, vi får se vad det blir.
Kramar till dej min kära vän

Hi Rosebud!

And thanks for nice words about my blog and English. I´m very glad you enjoy my blog.

Hej Rajson!

Tack för sälskapet.

Du är alltid välkommen in till min Bloggroman och kommentera.

Du får oxå ha det så gôtt

Anonym sa...

Vilken härlig morgonpromenad jag fick!
Och tydligen myggfritt dessutom :)

Kom osööökt att tänka på ett klassiskt (tror jag) syftningsfel till.
Ur en polisrapport efter en trafikolycka: Den döde kom cyklande från vänster.

Ha nu en bra dag!

Kramen!

Anonym sa...

Hej - du ligger på min lovelista! :-)

Anonym sa...

Hejsan!

Så underbara bilder. Göteborg är ju så himla vackert.

Hur går det med romanen.
Jag önskar dig lycka till. Jag känner att även om det vore kul har jag inte tid att sitta och skriva. Matilda är i trotsåldern just nu så jag har fullt upp.

Kram Bodil.

Husbilen Credo sa...

Kul rundvandrig jag gjort med dig idag på bloggen varmt och skönt hade vi det oxå.
Du vet att Du kan hämta hem en översättnings widget från googles kolla in min blogg på vänster sida translate to oyur on lan....
Ha en fin kväll! Kram / LottaM

Ingrid E sa...

Tack så trevligt att få gå i Slottskogen o Haga med dig! Missade Slottskogen i somras men där verkar att vara sig likt. Har man hämtat sig från popfestivalen som förstörde så mycket?
Älskade Haga! Du fick med mitt hus i hörnet Skolgatan - Haga Nygatan. Liten Karin hette den affären på min tid.
Tack för de fina bilderna. Solen skiner numera även på mig!

Resa med Herbert sa...

Hej Sus!

Ja det var trevligt att du var med.

:D :D :D ja den var jättekul den med.

Du får ha en skön kväll. KRAM

Hej Charlotte!

Tackar och bugar, gör jag.

Hej Bodil!

Ja visst är Göteborg vackert. Jag förstår att du har mycket omkring dej, men du kan ju kolla in på romanen emellanåt läsa och kommentera. KRAMAR

Hej LottaM!

Jättetrevligt att du följde med.

Jag önskar oxå dej en skön kväll.
KRAM

Hej Ingrid E!

Ja det var jättetrevlig att ha med en sån kunnig guide.

I dag har det varit soligt och fint här, bara några enstaka moln, särskilt på eftermiddagen. Jag tog mej en promenad ner till Röda Sten och kollade på båtarna som gick in och ut i hamnen.

En skön kväll önskar jag dej.

annette sa...

Ja, hit måste jag varje dag för att tanka sol och positiva tankar, så vackert Göterborg är i solsken, vet inte om den staden inte gillar mej, har varit där 4 eller 5 ggr och då har det regnat av bara sjutton, så fortsätt att bjuda på soliga bilder så kanske jag återvänder;)

Kramen //annette

Anonym sa...

Fin promenad, finns väl inget finare än rosa flamingos.

annette sa...

Hej igen!

Skall åka upp till en liten by som heter Flon i Bruksvallarna en vecka, brukar åka uppåt en vecka så här på hösten och njuta av alla vackra färger, bar knalla lite på fjällen och ha kameran i beredskap!

Kommer att sakna Dej också så håll pennan och kameran igång tills jag kommer hem igen!

Kramen //annette

Resa med Herbert sa...

Hej Annette!

Nästa gång du kommer till Göteborg, så lyser säkert solen :D

Det låter skönt med din semester, du får ha det så bra. Kramar till dej

Hej Hannele!

Ja dom är allt vackra att se på.

Anonym sa...

Jag har jobbat några år i Slottskogen. Skött om djuren och bla målat den bild på påfågeln som sitter på huset man kan se uppe vid hönsen. Ska lägga in en bild på den lite senare. Jodå, det är allt en härlig promenadväg du valt, mycket att se på.

Jag tackar för att du länkat till min sida.

Ha en riktigt bra solig Lördag!

Anonym sa...

Jag vill bara önska dig en riktigt bra söndag :D

Resa med Herbert sa...

Hej Mickan!

Vad kul att "höra" att du har jobbat i Slottskogen, gör du så fortfarande?

Ja g skall kila upp och kolla på din påfågel, nästa gång jag är i Slottskogen.

En fortsatt skön och solig söndag önskar jag dej :D

Anonym sa...

Nu har jag lagt in bilden på hönshuset i slottsskogen som jag pratat om. Ska ha bättre kamera nästa gång, mobil. Hejhej från mig.

Anonym sa...

Oj då.... har du varit förbi utan att jag såg dej. Kul att se vilka foton du väljer att ta. Snygga var dom. Nu kan jag skippa min promenad i morgon då *hihi*

Resa med Herbert sa...

Hej Marlene!

Yes, och inte såg jag dej heller.

Men ta du din promenad i morron, du kanske inte ser det samma som jag :D