

- Besök olika butiker och studera säljarna
- Kontaktfasen - Klädsel - Kropsspråket - Tal - Bryr dom sig om mig?


I en annan butik var det endast en personal, som först stod bakom disken och såg ut att ha tråkigt, sedan kom hon ut i affären, tog ingen som helst kontakt, ställde i ordning grejer som inte stod rakt. När jag skulle fråga om en vara, stod hon med ryggen mot mig och jag sa "DU," då vände hon sig mot mig, utan någon som helst ögonkontakt och jag frågade, "Finns dom här i storlek xx" Svaret blev "Om dom inte står på hyllan finns det inga"
Vad blev då kontentan av denna undersökning: Jo att många skulle behöva gå Serviceskolan på Handelsakademin
Läs även andra bloggares åsikter om Handelsakademin, Serviceskolan, Göteborg, Frölunda Torg, undersökning, säljare, solvarm, Irene, Kårlin
1 kommentar:
Skicka en kommentar