torsdag 25 mars 2010

Serviceskolan på Handelsakademin

Dagens uppgift i Serviceskolan på Handelsakademin i Göteborg, var att studera säljare i olika butiker

Gruppen som jag var med i tog bussen till Frölunda Torg

Uppgift

- Besök olika butiker och studera säljarna
- Kontaktfasen - Klädsel - Kropsspråket - Tal - Bryr dom sig om mig?


I en butik blev jag vänligt bemött, men det var först när jag ställde mig som ett frågetecken och stirrade mot personalen, då kom det en trevlig dam och sa, "Hej och välkommen och vad kan jag hjälpa dej med" men hon kom inte med några förslag, om vad jag kunde köpa istället, när varan inte passade mig, utan jag fick ställa följdfrågor.

I en annan butik var det endast en personal, som först stod bakom disken och såg ut att ha tråkigt, sedan kom hon ut i affären, tog ingen som helst kontakt, ställde i ordning grejer som inte stod rakt. När jag skulle fråga om en vara, stod hon med ryggen mot mig och jag sa "DU," då vände hon sig mot mig, utan någon som helst ögonkontakt och jag frågade, "Finns dom här i storlek xx" Svaret blev "Om dom inte står på hyllan finns det inga"

Vad blev då kontentan av denna undersökning: Jo att många skulle behöva gå Serviceskolan på Handelsakademin

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

chanee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.