söndag 7 februari 2010

Nya Varvet i Göteborg 2010-02-07

För att komma ner till Nya Varvet i Göteborg passerar jag Nya Varvsallén

Här står trädgårdsmöblerna redo för den kommande våren

Blåmesen sjöng en vacker serenad idag i det gråmulna Göteborg

och vips så flög den sin kos

Nere vid Nya Varvet låg isen i ganska så tjocka lager inne i småbåtshamnen

Älvsborgsbron ståtar så vackert längst bak i bild

och vid den yttre kajen ligger både stor och liten båt

Ja detta var dagens bilder från min lilla söndagspromenad i ett mulet Göteborg med -2 grader

See Ya!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Ingrid E sa...

Så ovanligt att se Göteborg i vinterskrud eller rättare sagt att snön ligger kvar och inte genast regnar bort. Tycker vintern är helt ok nu eftersom det är skön temperatur och inte ner mot 20 minusgrader som vi haft här. Hade skön promenad i söndags i soligt Danderyd.

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Väldigt fint där, fast på fel sida av älven :)

Hanneles bokparadis sa...

Här är mina bilder:
http://promenadguide.blogspot.com/search/label/Hamninloppet

Erik sa...

Intressant att se vinter i Göteborg. Har själv bara varit där på sommarhalvåret, så kul med snö och is. Brukar bli en utflykt i landet varje år, få se om det bär av till Västkusten eller om det blir upp mot norr...

Marlene sa...

Så vacker Allé, den har jag aldrig sett... och knappast i vinterskrud. Äntligen ett vackert vintergöterborg

Monika sa...

Hej min vän!

Länge sedan jag hörde av dej. Hoppas allt är bara bra där hos dej. Full rulle förstås :o)

Nu har du gjort det igen! Fångat ögonblicken! Du är helt enkelt fenomenal på detta! För mej är det för det mesta, "Nä, men shit! NU skulle jag ju haft med kameran!" Eller.... OJ! Vilket motiv jag missade!

Tog i alla fall några snöbilder för någon dag sedan. Det var en dag med lite bättre temperatur så jag vågade mej ut med kameran. Ska ta och lägga ut dem på bloggen, vid tillfälle.

Just nu är jag ganska så trött på vintern. Vi har ju haft snö sedan i början av oktober så det kanske inte är så underligt ändå :o)

Kylan håller också i sig. Idag är det -26 här. De senaste veckorna har det nästan aldrig varit under -20. Förutom den där dagen jag var ut med kameran då. Då hade vi härliga -5! Hihihi, kändes nästan som plusgrader :o)

Jag går fortfarande på mina behandlingar för blodvärdet. Tyvärr så har jag också åkt på en biverkning av det. Det har slagit sig ordentligt på lederna. Värken är "värkligen" jobbig. Vissa dagar står jag knappt ut alltså. Men det är som det är, så det är bara bita ihop. Har ju inte något annat val direkt.

Det blir bara snabba stunder vid datorn just nu. Orken finns inte och värken gör det i princip omöjligt.

Hur går det för dej med allt? Har det bliddit nåt jobb? Såg dom goda semlorna du bakat. Hos oss blev det köpta i år. Inte ett dugg lika goda som hembakta!

Hoppas du har det gott där i snöiga Götet! :o)

Många kramar från din vän

Monika

Marlene sa...

Du försvinner väl inte i snön.... ?

Marlene sa...

Hej Solvarm... nu får du snart börja göra skäl för ditt namn. Vill ha lite värme. Om du vill finns en tackgåva till dej inne hos mej