tisdag 28 maj 2013

Fredrikshamn i Danmark 2013-05-25

Som du säkert har märkt, åkte vi med Stena Line till Fredrikshamn tur och retur i lördags. Och givetvis så tog jag en del foton. Här kommer mina bilder på Fredrikshamn.

 Flera gånger under dagen såg vi dessa käcka ekipage komma körandes.

 Detta stolta lejon hittade vi ovanför ingången på Apoteket på Danmarksgade.

 En fontän stod mitt gatan på Danmarksgade.

 När jag vände mig om fick jag denna vy över södra delen av Danmarksgade.
 På Havnegade låg detta typiskt Danska korsvirkeshus

 Rätt som det var så hörde vi musik, klockor som plingade och sång, det var en parad där de invigde en Thailänsk restaurang

 Här fick jag syn på vår egen Götheborg 

 På en liten tvärgata till Danmarksgade sstod denna lilla ekan

Så var det dags att äntra Stena Jutlantica för hemfärd, vi fann en plats på däck där vi kunde skåda denna vackra solnedgång

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Toppen fina bilder förstår att Stena ville låna dem av dig.
Ha de gott!