måndag 20 maj 2013

Dagens Göteborgsbilder 2013-05-20



Blir från gårdagens promenad längs Långgatorna i Göteborg med Geekwalk.

Mina bilder visar det vi såg vid sidan av gatorna, såsom Grafiti, skyltfönster, olika fönster, skyltar och lite annat.
 
 Vi träffades på Järntorget, det första jag såg när vi klev av spårvagnen var en kille som kom bärande på detta konstverk.

 Själva promenaden tog sin start här under klockan på Första Långgatan.
Enligt vad Geekwalk så bra och informerande hade tecknat ner, så är gatan cirka 680 meter lång och ligger i Masthugget i Göteborg.

 På höger sida, från Järntorget räknat, en bit in på gatan ligger Komerssen med sin fina Grafittimålningar.



 Och så har vi kommit in på Andra Långgatan med sitt stora utbud av restauranger, barer, gallerier och musikaffärer.
Det är riktigt roligt att titta in i skyltfönstren, som här med gamla kända grejer som Iittalaglasen.

 I ett annat fönster såg jag dessa porträttbilder

Längs Långgatorna finns det många vackra husfasader med diverse utsmyckningar.

Sådana här små uppmaningar är alltid kul att läsa.

 Ett fönster stod öppet med sina gamla hederliga fönsterhakar. Här ser du också en bit av fasaden på huset,

När jag riktade kameran uppåt såg jag denna lilla Jungfru Maria stå på den blomstersmyckade balkongen, jag fick nästan en liten känsla av att jag befann mig i Spanien.

GeekWalk

1 kommentar:

Anne Kekki sa...

Fina bilder och trevlig runda igen via denna bloggpost