söndag 25 april 2010

Nöjesparken Liseberg i Göteborg 2010-04-25

Igår den 24 april öppnade Liseberg för säsongen

Idag tog vi våra cyklar in till stan och parkerade dom vid Korsvägen i Göteborg och gick de sista meterna till Liseberg

Vid leksakshjulet var det några som prövade sin lycka

Slänggungorna skulle jag nog aldrig åka, dom ser så rangliga ut

däremot dom här bilarna gillar jag, dom ger lagom kill i magen

Hangai heter denna åkattraktionen som snurrar och gungar på samma gång

Här ser du Göta Lejon paradokester

Lisebergsbanan har sitt spår högt upp i luften

Påskliljorna stod i full blom

och så har vi ju Lisebergskaninen här i helgrönt

Ja det var en skön dag på Liseberg med lite lagom mycket folk

See Ya!

Mer bilder från mitt Lisebergsbesök kan du se om du TRYCKER HÄR!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,


1 kommentar:

oumberligating sa...

Tjena Irene! Inga kommentarer ännu, vad är det med folk! Ibland undrar jag om bloggandet håller på att dö ut som konstform?
Önskar dig en fin Valborg i vilket fall som helst!
Kram ifrån Peter!
PS: Härliga Lisebergsbilder länge sedan jag var där!