torsdag 12 november 2009

Julmarknad på Liseberg i Göteborg

Fredag den 13 november öppnar Lisebergs julmarknad. Dom har öppet 13 - 15, 20-22 och 27 - 29 november, 2 - 6 och 8 - 23 december

Jag var på julmarknaden idag torsdag på en förhandsvisning

Framför entrén står Kal och Ada i julesnön


I hamnen låg isflaken och flöt

Liseberg är smyckat med 5 miljoner lågenergilampor

Generalrepetitionen för morgondagens premiärisdans pågick för fullt

När vi skulle gå in i denna isbar fick vi särskilda kappor på oss, som du kan se nedan

Jag blev serverad Tranbärsjos i isglas

Foto Herbert Kårlin

Mmmmm
Foto Herbert Kårlin

Läckert!!!!!

Jag trodde att läpparna skulle fastna i glaset, men det var riktigt skönt isglas att dricka ur

Se mer bilder från Lisebergs Julmarknad hos Göteborg Tag für Tag
och på GöteborgsPosten

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anette sa...

Hejsan svejsan! Vad kul att få se lite julmarknad om vi nu som vanligt inte kommer iväg! Ser verkligen julmysigt ut och jag vet att några skulle uppskatta åkgrejorna också......Kram Anette

Vittran sa...

Hej!
Börjar julmarknaden redan. Tiden går fort. Har inte varit på Lisebergs julmarknad de senaste åren. Kanske dags igen. Brukar besöka Haga och Kronhuset innan jul.
Ha en bra dag!

Bibban sa...

Hej va kul att du visade lite därifrån, vi ska åka dit i år för första gången, ska bli så mysigt. Det swer jag fram emot.
Trevlig fredagkväll
Kram Bibban

Elzie sa...

Vilka otroligt vackra kort du tagit. Skulle vara kul att se den där marknaden i verkligheten.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Chubby Chieque sa...

He he... cool huh? Ice bar här i Stockholm är verkligen fantastisk. Den ser ut att du trivs downthere.

Ha en mysig kväll. Om vi inte hörs det menas ej glömt dig. Du förblir alltid i hjärtat, gullig chicka.

xoxo

Hanneles Christmas sa...

Underbart, gott, vackert,
lycka är att bo i Göteborg :)

Monika sa...

Hej på dej vännen :o)

Så mysigt med julmarknad! Underbara bilder! Isbaren påminner lite om detta ställe....

http://www.icehotel.se/Winter/Icehotel/

Har du varit dit någon gång?

Boken du pratar om har jag läst för några månader sedan. Jag har även läst några av hans tidigare böcker. Gillar nog Alkemisten mest hittils, tror jag.

Så du har också börjat tänka lite på julpyntet. Jag går mest omkring och håller mej lite ;o)

Helst skulle jag vilja braka på och plocka fram allt, nu på en gång. Men det blir ju lite väl tidigt ändå. Har köpt en ny julskiva också, EMD:s nya, men har inte lyssnat än. Får väl se hur länge jag står ut att låta bli ;o)

På bloggen har jag ju redan startat både bilder o musik nu.

Jag är så glad att den där julkänslan kom tillbaka. För något år sedan hade jag totalt tappat bort den. Det kändes lite tomt och konstigt då jag alltid har tyckt om jul i vanliga fall. Nu är nog den där längtan efter julmyset startkare än någonsin :o) Härligt!

Här är fullkomlig vinter. Inatt fick vi lite mer snö. Det är så vackert! :o) Nu pratas om plusgrader. Hoppas det inte blir så många och inte så länge. Jag vill gärna behålla snön.

Igår var rena rama glädjedagen i familjen. Ena dottern o mågen fick in sju rätt på V75. Vi är så glada för deras skull :oD

Skriva det kan jag än! Det står då helt klart det, efter denna hyperlånga kommentar! ;o)

Nu ska jag gå ut och göra snöänglar! ;o).... eller kanske bara andas lite frisk luft!

Ha det som allra bäst!

Stor kram

Monika