tisdag 9 juni 2009

Kom i gång med twitter

Tryck på bilderna så kan du se dom i större format

Twitter är en microblogg där du kan skriva max 140 tecken. När du vill tala om något i korta ordalag så är detta ett perfekt och enkelt forum

En sida om Twitter på svenska hittar du om du TRYCKER HÄR!

Detta är startbilden för att gå med i Twitter. Pilar och röd text på bilderna, är mina noteringar, om hur du skall göra. TRYCK HÄR! så kommer du till denna sida hos Twitter

Sedan är det bara att trycka sej fram och följa anvisningarna



Följ mina pilar och lägg upp dina Settings


På bilden ovan ser du rutan där du skriver ditt inlägg och hur det kommer upp när du har tryckt på update

På verktygsraden där settings står, hittar du oxå andra saker som du kan göra, det är bara att prova sej fram. Du kan leta efter personer, find people, och hittar du någon som du vill följa så trycker du på follow, är det någon som följer dej ser du det under following. Från find people kan du oxå skicka e-postmeddelande till personer som du vill tala om för, att du finns på twitter

Mej på twitter hittar du här twitter.com/solvarm

Har du några frågor så skall jag försöka att besvara dom antingen på twitter eller i en kommentar här till detta inlägget

Idén till detta inlägget fick jag när Artlover ville veta hur twitter fungerar

Hoppas att jag har kunnat förklara lite om hur twitter fungerar?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

annette sa...

Tack för Din information, har funderat på twitter men inte hunnit kolla så mkt men nu vet jag vart jag skall söka information om jag får för mej att starta!

Tack för informaationen!

Kram //annette

Chubby Chieque sa...

Cool att du hade hittat twitter. Jag hade den sen länge men orkade inte hålla koll på alla möjliga siter.

Jo, apropå på xoxo det betyder(kram, puss, kram, puss...

Hoppas du får din jobbintervju och lycka till med det.

Artlover sa...

Tack för inlägget. Jag har inte hunnit med att sätta mig in i det. Men ska göra det. Men jag har laddat ned en programvara efter ett tips från Ulrica från http://www.fring.com/ där man kan twitta ifrån mobilen.
Tack för informationen.
Kram/Artlover

Artlover sa...

Hej! Jag har fått igång Twitter på min blogg och på facebook nu. Gå in och titta! Du kan se mina senaste inlägg därifrån.
Kram/Artlover

Ingrid E sa...

Nej! Twitter, där går gränsen! Glad jag hinner hålla igång bloggen. Dock jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Monika sa...

Hej på dej min vän :o)

Länge sedan sist nu!

Inte blir det många minuter vid datorn för mej inte. Dessutom gjorde jag misstaget att ta hem en uppdatering av internet explorer och nu gör det inget annat än krånglar. Jag får oftast bara fram headern, sedan inget mer. Ja, hur lätt är det då att titta och kommentera.

Nu har jag också problem med att det inte går att öppna sidorna överhuvudtaget. Fick börja om tre gånger innan jag lyckades nu här hos dej. Fy attan! Sånt får mej att tappa tålamodet!

Nu ska jag sluta gnälla över det! ;o)

Hur har du det? Hoppas bra! :o)

Här har jag varit riktigt däckad och trött i några dagar. Men det är då inte konstigt som vi farit fram. Inte precis den tillvaro jag är van vid! ;o)

Min syster har ju varit här i fem dagar och i lördags hade vi middag för hela familjen. Vid var måååånga! :o) Jätteskoj!

Nu får det allt vara färdigfirat ett tag! Nu blir det till att leva på utspätt vatten ett tag! Och att intagas med tilltäppt sugrör dessutom! Hihihi! Vad tror du om det?! En ny bantningsmetod! ;o) Fast jag gillar inte det ordet, banta! Jag tycker äta rätt, låter mycket roligar och mer inspirerande.

Vad pysslar du med på dagarna?! Twittrar?! ;o) Som du redan vet så har jag inte skaffat det än. Hihi! Hur skulle det gå! Jag med mina superlånga kommentarer. Vi får väl se sen om det blir av. I så fall lär du väl höra av mej där också! Helt klart :o)

Idag har jag packat och gjort i ordning av mina ståltrådsklänningar. Hade lovat några som ville köpa.

Annars längtar jag lite efter att lugnet ska återställas här hos oss. Just nu flyger dom och far här nästan dygnet runt. Man kan nästan tro att vi bor vid en flygplats. Dom har ju Natoövning här i trakterna. Annars märker vi inte så mycket av det hela.

Hoppas du kikar in och tävlar inne också hos mej. Tänk! Att "jag" hunnit bli ett år nu också ;o)

Nu ska jag salta o krydda laxen som ska tillagas till middag. Egentligen hade jag tänkt baka idag med det blidde inget! Synd va! Annars hade jag kommit med en nygräddad bulle till dej :o)

Ha det nu så gott och så hörs vi snart igen.

Bamsekramisar

Monika

Polargrevinnan sa...

Hej på dej!
Tack för instruktionen om Twitter.
För min del räcker det med bloggning, och så chattar jag med barnbarnen.
Man skulle kunna sitta vid datorn hela dagarna.
Nu har jag i allafall varit och gått ett halvmil spår. Tänkte faktiskt på dig och din vandring. Styvt gjort. Jag har dålig kondition, men det ska bli bättre.
Efter min knäoperation är det först i vår jag kommit igång på spåret.
Kram Viola

Mimmi sa...

Tack . jag har funderat på detta med twitter ..min dotter har pratat om det och jag har sett och läst att många använder det . så jag skall nog gå till den svensk sidan och kolla lite på det:)
kram