tisdag 7 december 2010

Spot and Tell på Palace i Göteborg med Snälleröd

Idag har jag varit på Palace i Göteborg med provsmakning av Snälleröds snaps och glögg och ätit god julemat till detta. Ett arrangemang av Spot and Tell – Älska gratisupplevelser

Redan vid 16-tiden började minglet med vit glögg

Tallrikarna stod fyllda på bordet som vi skulle avsmaka till respektive snaps och ville vi sedan ha påfyllning så fanns det mer att hämta från ett bord intill

Här ser du de olika snapsarna som stod uppdukade framför tallriken. Den gröna, Jungfruns Brännvin föll mig bäst på läppen.

Skål!

När måltiden var avslutat så serverades det

kaffe och kaka nere i en lounge

Tack så mycket,

Spot and Tell - Älska gratisupplevelser!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Linn Jansson sa...

Låter som ni hade en riktigt trevlig kväll!

Var själv på snapsprovningen med Snälleröds i Stockholm och tyckte också att Jungfruns var godast :)

Ha det bra så hoppas vi ses på ett nytt event inom kort!
Vänliga hälsningar,
Linn, Spot and Tell

Anna tassar in.. sa...

Men snälla du..så makalöst gott..jag älskar snaps..med måtta förstås..god mat och härlig samvaro..perfekt..

Monika sa...

Hej på dej min alltid så glada och positiva vän :o)

Tack för den mysiga hälsningen!

Härlig lucia till dej med. Vad mysigt att mötas av en doft av nybakat. Det skänker ju sån hemtrevnad.

Vilka mumsiga bilder du bjuder oss på i detta inlägg. Jag har inte ätit någon julmat ännu. I vanliga fall brukar det i alla fall bli en jultallrik under adventstiden. Men än är det ju inte för sent :o)

Köpte en liten rimmad julskinka för någon dag sedan, som jag tillagade i ugnen. Hade tänkt bjuda gamla farmor på skinka och julgröt. Men skinkan var det något fel på. Den var inte genomsaltad. Brun i mitten och luktade kufiskt så den vågade vi inte äta.

I morse tände jag ljus och tittade på luciamorgon på tv. Så fint och stämningsfullt. Knäpp ;o) som jag är så blir jag alltid så känslosam när de sjunger så där vackert.

Det går liksom en rysning av välbehag genom hela ryggraden. Darin sjöng Holy Night så fint så tårarna bara rann. Vilken känsla han hade i rösten. Helt fantastiskt!

Jag tror nästan ni har mer snö än oss. Vi har bara ca 10cm. Men svinkallt och totalt myggfritt det är det här också. Idag är det närmare -30. Det har varit kallt i mer än två veckor nu. Legat på runt -20 och mer under den här tiden.

Tur att vi har gott om björkved att värma upp huset med. Annars skulle nog elkostnaden bli hutlöst dyr.

Så jobbigt att det inte gett med sig med ditt öra än. Hoppas du kan få något som hjälper.

Jag är inte såååå mycket piggare än. Men jag försöker hålla igång kroppen lite i alla fall. Blir så stel och styv av att vara för stilla.

Idag ska jag tvätta lite, renbädda sängar och sånt. Sen ska jag också parkera mej vid symaskinen en liten stund. Egentligen är det bara två sömmar jag ska sy. Så jag intalar mej att det kommer att gå toppen! :oD Ja, du vet ju! Jag gillar verkligen INTE att sy! Ska visa sen på bloggen vad det är jag sytt.

Och så ska goa gubben få bära in julgranen framåt aftonen. Om jag orkar ska jag klä den ikväll. Annars så får det bli i morgon.

Hade egentligen tänkt göra det i helgen men det har varit fullt upp med en massa annat så det blev aldrig av.

Och så hade jag tänkt hinna med en sväng till min svärmor också. Tänkte ta med lite luciafika och överraska henne med. Då blir hon glad :o)

Hihihi, när jag nu radar upp alla mina göromål på det här sättet så känns det nästan som om min dag blir fullspäckad :o) Oftast tycker jag att jag aldrig gör någonting.

Nästan så jag känner en gnutta inspiration bara pga det ;o) Den här tröttheten jag går och bär på gör mej så himla håglös och framför allt orkeslös. Men så ibland glimmar det till... Bara att tacka och ta emot! :o)


Ojojojoj! Vad jag surrar! Nu ska jag mata in lite mer i tvättmaskinen och sedan blir det att värma sig med varm choklad och Trundöbagarns långskorpor. Godare skorpor får man leta efter kan jag säga!

Ha en alldeles underbar luciadag och så klart en underbar vecka också!

Allt det bästa & Varma kramar

Monika