lördag 30 maj 2009

Hammarkullekarnevalen

Klicka på bilden så kan du se den i större format

I dag den 30 maj arrangerades Hammarkullekarnevalen för 34 gången

Hammarkullen är en stadsdel i Angered och Angered är en stadsdel i Göteborg

Klicka på bilden så kan du se den i större format

Flera hundra dansare hade klätt sej i de mest fantasifulla kläder

Klicka på bilden så kan du se den i större format

Och dansade gatorna fram

Klicka på bilden så kan du se den i större format

I två timmar dansade karnevalståget förbi mej

Klicka på bilden så kan du se den i större format

Här dansas det jitterbugg

Och nu min vän, sätt dej tillrätta och luta på huvudet, jag har hållit kameran på fel håll, så skall du få se och känna på karnevaltågets rytmer



Mer om Karnevalen i Hammarkullen kan du läsa i GöteborgsPosten om, Tryck Här!

I den tyska bloggen Göteborg Tag für Tag kan du se fler bilder, Tryck här!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Lissen sa...

Blir lite full i skratt när jag ser dina bilder. Min dotter sade att i lördagskväll när dom var på stan hade dom hamnat i festklädda danare på en gata. Hade varit jättetrevligt tyckte hon och sällskapet. Kan det vara på samma plats.

Ha en skön kväll så här på måndagen också!

Polargrevinnan sa...

Karnevalståg är roliga att titta på.
Vad fina dräkter dansarna hade, och fina bilder har du tagit.
Det längsta karnevaltåg som jag sett var i USA på Disney Land. Det var Annandag Jul och s.k. julparad. Då stod vi i tre timmar och såg tåget skrida fram. Sista timmen var man "mättad", men visst var det fantastikt.
Det har varit ännu en solskensdag, det regnar i morgon och då kanske jag får gjort något innomhus.
Vilket väder der än blir ha en bra dag. Kram Viola

Ingrid E sa...

Så härligt med karnevalsmusik från Hammarkullen! Så skönt att de fick sol på sin dag.

Rosebud Collection sa...

Irene, I am not sure I have this right. I know it was a parade..but they reminded me of Native American Indians. I know that isn't what they were with wings.
I enjoyed all the pictures and the costumes were beautiful. Enjoy it all..xoxoRosebud.

frump sa...

Nästa år måsta jag uppleva det live, det är en sak som är säker *L*

Önskar dig en fin nationaldag.
Kram